Category Manager

Voor Maxeda zijn wij op zoek naar een Category Manager die verantwoordelijk zal zijn voor het commerciële succes binnen de categorie Installing, Sanitary & Kitchen.

Binnen het overkoepelende Assortiment Team ben je verantwoordelijk voor de formules binnen de Benelux (Praxis, Brico en BricoPlanit) en samen met de Product Manager is het jouw missie om een solide en winstgevende productcategorie neer te zetten en uit te bouwen.

Ben je commercieel sterk, administratief vaardig en zoek je een uitdagende rol met doorgroeikansen binnen een organisatie die volop in beweging is? Dan zien we jouw sollicitatie graag tegemoet!

Welke werkzaamheden kun je verwachten?
• Je draagt zorg voor de dagelijkse commerciële ondersteuning van de Product Manager.
• Je bouwt een goede relatie op met leveranciers.
• Je zorgt voor een goede interne opvolging van en communicatie over alle zaken die spelen rondom de productcategorie.
• Je volgt de commerciële prestaties van de productcategorie nauwgezet en blijft continu goed op de hoogte van de markt- en productontwikkelingen binnen je eigen werkgebied en denkt mee over kansen.
• Je werkt nauw samen met je collega’s van de afdelingen Trading, Product Data Management, Merchandising en Supply Chain, Operations. Hierbij is het van belang om intern je eigen netwerk op te bouwen en te onderhouden.
• Je draagt zorg voor het correct uitvoeren van het prijsbeleid binnen je productcategorie en bent het eerste aanspreekpunt voor het Pricing Team.
• Je lost specifieke winkelvragen of problemen op die niet door de Service Desk kunnen worden beantwoord.

Hoofdtaken:
In deze functie ben je verantwoordelijk voor het Trading proces:
• Je werkt aan de promotiestrategie, productselecties, actievoorwaarden voor de productcategorie en zorgt voor een goed lopend trading proces.
• Je onderhandelt zelfstandig met leveranciers over actievoorwaarden (folderbijdrage, kortingen op inkoopprijs e.d.).
• Op basis van de productbriefings van het Marketing team doe je voorstellen voor productselecties en evalueert de folders op commerciële aantrekkelijkheid (prijs, product, tekst, afbeelding e.d.).
• Je vertegenwoordigt de productcategorie tijdens de Trade Meeting en presenteert en verdedigt de productselectie van jouw productcategorie.
• Je bereidt samen met de Product Managers de product- en promotiepresentaties voor.
• Je voert administratieve taken uit om een goede uitvoering van proces te verzekeren.

Daarnaast ben je (mede) verantwoordelijk voor de Assortiment wissels:
• Je bent zelfstandig verantwoordelijk voor kleine assortiment wissels en ondersteunt de Product Manager bij strategische en grote(re) assortiment wissels.
• Je bereidt het assortiment-wisselproces voor en het optimaliseert dit in nauwe samenspraak met de Product Manager.
• Je coördineert de uitvoering van de wissel en schakelt goed met de winkelorganisatie.
• Je analyseert de prestaties van kleine wissels en doet ad-hoc analyses op verzoek van Product Manager.
• Je stelt productgroepen samen en voert updates uit op basis van analyses, inclusief prijsstelling.
• Je presenteert kleine assortiment wissels tijdens de periodieke assortiment bijeenkomsten;
• Je beheert het dossier van kleine wissels (motivatie, voorraadimpact, capex / opex-impact, jaarlijkse updates, enz.).
• Je onderhoudt je leveranciersportefeuille op specifieke subcategorieën en ondersteunt de Product Manager bij het onderhouden van de relaties met de andere leveranciers.

Achtergrond en Kenmerken
• Hbo werk- en denkniveau.
• Minimaal 4 jaar werkervaring in een commerciële (ondersteunende) rol.
• Werkervaring in een complexe organisatie – ervaring binnen retail is een pre.
• Bereidheid om te reizen tussen de kantoren in Amsterdam en Brussel.
• Je spreekt bij voorkeur twee van deze talen: Nederlands, Frans of Engels.
• Je bent tussen de 32 en 38 uur per week beschikbaar.
• Uitstekende Microsoft Office-vaardigheden: Excel, Powerpoint & Word.
• Professionele gesprekspartner voor externe relaties maar ook voor interne stakeholders.
• Teamplayer, commercieel sterk, analytisch, zelfstarter, hands-on en probleemoplossend.

Wat kun je verder verwachten?
• Een uitdagende rol binnen Maxeda die ertoe doet en waarbij je de kans krijgt om echt het verschil te maken en succesvol te zijn.
• Omdat de organisatie recent een transformatie heeft doorgemaakt, zijn er – naast ruimte voor persoonlijke ontwikkeling en coaching – concrete doorgroeimogelijkheden binnen de organisatie wanneer je succesvol bent.
• Werken in een enthousiast Benelux team met passie voor retail met veel vrijheid om je werk zelf vorm te geven.
• Een salaris dat past bij jouw werkervaring en opleiding (op basis van 38 uur per week).
• Collectieve pensioenregeling.
• 24 vakantiedagen.

Regio
Amsterdam

Contact
Trusted Connectors
Peter de Muralt
06-40739369
peter@trustedconnectors.nl