Marketeer Marketing Automation

Bedrijf

DELA is een coöperatie van bijna 5 miljoen klanten met bijna 3000 medewerkers in Nederland. Dela is een sterk merk met een grote bekendheid op het gebied van uitvaartverzekering en -verzorging. Dela biedt een compleet en zeer gevarieerd assortiment diensten. Samen sta je sterker: vanuit die strijdvaardige overtuiging is DELA groot geworden en groeien zij nog steeds. Daarvoor ontwikkelt Dela een brede dienstverlening waarmee de leden en familie met raad en daad wordt bij gestaan.

Het realiseren van de ambities vraagt betrokkenheid, integriteit en ondernemerschap van de medewerkers. Daar staat Dela voor en dat zie je ook in de kijk op haar werkgeverschap. Dela werkt resultaatgericht: met elkaar afspraken over de doelen en evalueren of dit goed loopt. De mogelijkheden om thuis te werken en flexibel te werken sluiten daarop aan.

DELA vindt het belangrijk dat medewerkers met trots en plezier werken. Om te meten of collega’s dat ook zo ervaren doet Dela mee aan het Great Place to Work-onderzoek. Coöperatie Dela wordt al drie jaar als 1e beoordeeld in de lijst van Beste Werkgevers.

Op de afdeling marketing werken deskundige en betrokken medewerkers, die de ontwikkelingen in de markt nauwkeurig volgen en analyseren. Zij verdiepen zich voortdurend in de wensen en behoeften van de klanten.

Bij marketing werken ze volgens de principes van agile en scrum-methode. Dela is continue bezig met het veranderen en vernieuwen van haar producten. Bij coöperatie DELA gaat het om persoonlijke dienstverlening en dat zal altijd zo blijven.

Functie

In een wereld die steeds sneller en steeds digitaler wordt bevinden de leden zich op steeds meer plaatsen. De Marketeer Marketing Automation werkt op een marketing afdeling van +/- 40 personen verdeeld over vier teams met elk een eigen focus. Een multidisciplinair team werkt tegelijkertijd aan diverse projecten en KPI’s op gebied van portefeuilleomvang en digitalisering. In deze dynamische omgeving is contact en afstemming met marketing-collega’s, maar ook met externe specialisten bepalend voor het succes. De ambitieuze en veelomvattende digitale strategie wordt continue geoptimaliseerd.

Het marketing team ‘Klant Zijn’ wil de relatie met haar leden verbeteren door hen beter te bereiken en te inspireren op verschillende kanalen. De slag van single shot campagnes naar continue multimediale programma’s wordt nu gemaakt. Met focus op wat de klant wil en fijn vindt, maar ook kijkend naar de KPI’s die voor het verzekeringsbedrijf van DELA belangrijk zijn. Marketing initieert, ontwerpt en coördineert klantprogramma’s voor portefeuillebehoud, ontwikkeling en digitalisering van klantcontact. De Marketeer is daarbij in de lead.

Belangrijkste taken en verantwoordelijkheden

om nieuwe proposities of klantprogramma’s te ontwikkelen en te optimaliseren:
  • werken in een agile marketing team;
  • ontwikkelen en optimaliseren owned en paid marketingkanalen;
  • aanjagen van het inzetten van nieuwe digitale kanalen én online klantherkenning (email, website en marketing automation);
  • inrichten en aansturen van digitale en multimediale klantgerichte projecten en programma’s;
  • realiseren van businesswaarden die het team nodig heeft om de doelen te behalen;
  • ontwikkelen van een onderbouwde mening over waar het eerst de grootste winst te behalen is (=Value/Effort-gericht werken);
  • actiegericht bijdragen aan de teamdoelen (geen churn, wel cross sell en meer email opt-in);
  • handelen binnen het marketing DNA op een klantgerichte, doelgerichte en wendbare manier;
  • ontwikkelen van vakkennis en dit uitdragen naar anderen;
  • interne afdelingen overtuigen van de marktinzichten en in beweging brengen van collega’s.

Kandidaat

Word je enthousiast over de digitale marketing mogelijkheden van tegenwoordig (vooral als het gaat om marketing automation). Ben je nieuwsgierig naar wat klanten echt willen, vinden en wat converteert. Krijg je energie van het samenwerken met data gedreven analisten en creatieve communicatie adviseurs ?

Functie Eisen:

  • HBO-werk- en denkniveau;
  • circa drie tot vijf jaar relevante werkervaring;
  • ondernemend en resultaatgericht;
  • kennis van digitale marketing campagne systemen;
  • kennis van Selligent, Sitecore, Google Analytics, customer experience, klantreizen, klantbehoeften, digitale multichannel marketing, marketing automation en klantherkenning.

Aanbod

DELA is een coöperatie die midden in het leven staat. Kenmerkend voor DELA is een open communicatie, een informele sfeer, een goede interne samenwerking en betekenis geven aan je werk. DELA biedt een innovatieve werkomgeving waar je echt betekenis kunt geven en elke dag weer uitgedaagd wordt om het beste uit jezelf te halen. Zij geven de mogelijkheid om de arbeidsvoorwaarden af te stemmen op de persoonlijke wensen en behoeften:

  • Een minimumsalaris van € 4.060 bruto en maximumsalaris van € 5.800 bruto per maand o.b.v. 40 uur per week;
  • Direct een contract voor onbepaalde tijd voor 40 uur per week;
  • Een Individueel Keuze Budget (IKB) ter waarde van 19,2% van jouw jaarsalaris, dat je bovenop je salaris ontvangt en naar wens laten uitkeren in de vorm van geld, aankoop extra verlofuren en/of betaling van vakbondscontributie.
  • €750 bruto per jaar om te besteden aan jouw vitaliteit (sportschoenen, sportabonnement, mindfulness, stoppen met roken cursus, etc.);
  • Een goede pensioenregeling, korting op verzekeringsproducten en de mogelijkheid om cursussen te volgen.

Een assessment is onderdeel van de sollicitatieprocedure.

Contact

Matthijs Visser

matthijs@trustedconnectors.nl

06-43973153

Laura Versteeg

06-23233600