Marketing Intelligence Specialist

Bedrijf

DELA is een coöperatie van bijna 5 miljoen klanten met ruim 3000 medewerkers in Nederland. Dela is een sterk merk met een grote bekendheid op het gebied van uitvaartverzekering en -verzorging. Dela biedt een compleet en zeer gevarieerd assortiment diensten. Samen sta je sterker: vanuit die strijdvaardige overtuiging is DELA groot geworden en groeien zij nog steeds. Daarvoor ontwikkelt Dela een brede dienstverlening waarmee de leden en familie met raad en daad wordt bij gestaan.

Het realiseren van de ambities vraagt betrokkenheid, integriteit en ondernemerschap van de medewerkers. Daar staat Dela voor en dat zie je ook in de kijk op haar werkgeverschap. Dela werkt resultaatgericht: met elkaar afspraken maken over de doelen en evalueren of dit goed loopt. De mogelijkheden om thuis te werken en flexibel te werken sluiten daarop aan.

DELA vindt het belangrijk dat medewerkers met trots en plezier werken. DELA is de beste werkgever van Nederland (volgens GPTW/Effectory) en dat merk je ook.

Op de afdeling marketing werken deskundige en betrokken medewerkers, die de ontwikkelingen in de markt nauwkeurig volgen en analyseren. Zij verdiepen zich voortdurend in de wensen en behoeften van de klanten.

Bij marketing werken ze volgens de principes van agile en de scrum-methode. Dela is continue bezig met het veranderen en vernieuwen van haar producten. Bij coöperatie DELA gaat het om persoonlijke dienstverlening en dat zal altijd zo blijven.

Functie

In een wereld die steeds sneller en steeds digitaler wordt bevinden de klanten van Dela zich op steeds meer plaatsen. De Marketing Intelligence Specialist werkt in een groep met andere analisten op een marketing afdeling van +/- 40 personen verdeeld over vier teams met elk een eigen focus.

In het multidisciplinair marketing team ‘Uitvaart’ werkt de Marketing Intelligence Specialist als echte cijferspecialist, analyseert klantdata en adviseert collega’s hoe deze te lezen. Samen met het team worden de analyses omgezet naar effectieve marketingprogramma’s teneinde commerciële resultaten te behalen.

Op basis van data die intern wordt verkregen als ook extern wordt aangeschaft over user stories en klikgedrag van de klanten wordt klant gedrag geanalyseerd en geef je advies over verbeteringen. Je werkt nauw samen met je IT-collega’s om databronnen aan elkaar te koppelen.

De Marketing Intelligence Specialist is verantwoordelijk voor het bouwen van modellen die klantgedrag kunnen voorspellen en vormen de basis voor het lead nurturing model dat met het team wordt gebouwd. In samenwerking met externe partijen wordt gebouwd aan het next best action model (NBA).

Iedere 2 weken houdt het team een demo om afgeronde epics te presenteren aan de stakeholders snel, grondig en dynamisch. Nieuwe trends en ontwikkelingen binnen het vakgebied worden direct toegepast en geëvalueerd teneinde het iedere dag beter te doen.

Belangrijkste taken en verantwoordelijkheden

om een bijdrage te leveren aan onze groei, omzet, reputatie en NPS:
  • werken in een agile marketingteam met daarin een product owner, scrum master, marketeers en marcommers;
  • onderdeel van het team met andere Marketing Intelligence Analisten;
  • bouwen van voorspelmodellen;
  • opzetten en implementeren van marketing automation;
  • analyseren, combineren, selecteren van diverse data uit systemen zoals SQL, Python, R, Google Analytics, Tableau, Selligent, Sitecore, MS Azure Machine Learning;
  • handelen binnen het marketing DNA op een klantgerichte, doelgerichte en wendbare manier.

Kandidaat

Word je enthousiast om als analist klantgedrag te onderzoeken via de nieuwste technieken? Helderheid te scheppen in data die voor anderen onbegrijpelijk lijken? Dat helder maken en uitleggen zodat marketing klant gedreven wordt? Ben je nieuwsgierig naar wat klanten echt willen, vinden en wat converteert. Draag je graag je steentje bij in een team van marketeers, marketing automation en creatieve communicatie adviseurs ?

Functie Eisen:

  • WO-werk- en denkniveau;
  • drie jaar relevante werkervaring;
  • analytisch en cijfermatig sterk;
  • kennis van SQL, en het is een pre als je ook verstand hebt van: MS Azure Machine Learning, Tableau, Google Analytics, Selligent, Sitecore, Python, R;
  • affiniteit met digital marketing, zoals bijvoorbeeld: marketing automation, lead nurturing, next best action (NBA), data management platform (DMP), customer experience, klantreizen, klantbehoeften, contentstrategie, SEO, SEA, display, e-mail, conversie, UX en design.

Aanbod

DELA is een coöperatie die midden in het leven staat. Kenmerkend voor DELA is een open communicatie, een informele sfeer, een goede interne samenwerking en betekenis geven aan je werk. DELA biedt een innovatieve werkomgeving waar je echt betekenis kunt geven en elke dag weer uitgedaagd wordt om het beste uit jezelf te halen. Zij geven de mogelijkheid om de arbeidsvoorwaarden af te stemmen op de persoonlijke wensen en behoeften:

  • Een minimumsalaris van € 4.202,- en € 6.003,- bruto per maand o.b.v. 40 uur per week (inschaling vindt plaats o.b.v. kennis en ervaring);
  • direct een contract voor onbepaalde tijd voor 32-40 uur per week;
  • een individueel keuze budget (IKB) van 20,25% van het jaarsalaris (dit omvat vakantiegeld, een 13e maand en de waarde van 8,5 bovenwettelijke vakantiedagen);
  • €750 bruto per jaar om te besteden aan jouw vitaliteit (sportschoenen, sportabonnement, mindfulness, stoppen met roken cursus, etc.);
  • een goede pensioenregeling, korting op verzekeringsproducten en de mogelijkheid om cursussen te volgen.

Een assessment en pre-employment screening zijn onderdeel van de sollicitatieprocedure.

Contact

Matthijs Visser

matthijs@trustedconnectors.nl

06-43973153

Laura Versteeg

06-23233600