Project Inkoper

Locatie: Apeldoorn

Bedrijf

Portula Bouw & Ontwikkeling B.V. (in het kort gewoon Portula), gevestigd in Apeldoorn, is een internationale projectontwikkelaar ( https://www.portula-noorwegen.nl/ ). Portula ontwikkelt, bouwt en verhuurt hoogwaardige vakantiewoningen in Noorwegen in vooral het luxe segment. Het bedrijf ontzorgt daarbij klanten uit Nederland, België, Duitsland en Noorwegen van A tot Z.

Portula onderscheidt zich in de markt door ruime lokale ervaring en een uitgebreid portfolio van houten vakantiewoningen die ontwikkeld worden op de meest mooie locaties van Noorwegen. De kernwaarden van het bedrijf zijn ondernemingszin, teamwork en vertrouwen. Binnen de onderneming is een klein team van 6 mensen in Apeldoorn iedere dag aan de slag om een unieke ervaring mogelijk te maken. In Noorwegen zijn circa twintig mensen actief met het bouwen en afwerken van de diverse woningen.

Door de sterke groei en vraag naar vakantiewoningen van Portula is het bedrijf op zoek naar een ondernemende en eindverantwoordelijke Project Inkoper.

Functie

De rol van de Project Inkoper bevindt zich midden in de organisatie. Als drijvende kracht op inkoop geef je vorm aan de uit te voeren projecten samen met het MT.

Vanuit de inkoop expertise ben je verantwoordelijk voor het realiseren van nieuwbouwprojecten in Noorwegen. Je bepaalt het inkoopbeleid en de inkoopstrategie om te komen tot raamcontracten die een maximale toegevoegde waarde bieden.

Je bent verantwoordelijk voor het gehele inkoopbeleid t.a.v. onderaannemers, bouwmaterialen, hout, keukens e.d. Het inkoop volume omvat circa 5 miljoen plus per jaar en groeiende. Daarnaast neem je vanuit je inkoop expertise deel aan beurzen en bedrijfspresentaties om je kennis op het gebied van bouwen te onderhouden.

Je onderhandelt met leveranciers in Noorwegen; managed de afgesloten contracten; analyseert markt- en verkoopdata en stelt op basis hiervan strategieën op; gaat samenwerkingen aan en creëert een gunfactor bij relaties.

Je inventariseert en kwantificeert de projectrisico’s ten aanzien van de inkoop van de verschillende bouwprojecten. Verder draag je zorg voor de administratieve afhandeling van de inkoopactiviteiten.

Je bent een commercieel technisch gedreven professional in staat om mensen te motiveren, prioriteiten te stellen, visie te ontwikkelen en de organisatie hier in mee te nemen.

In deze functie krijg je de kans om jezelf te ontwikkelen binnen een breed werkveld van inkoop, bouw en projectontwikkeling.

Als Project Inkoper rapporteer je direct aan éen van de twee directeuren.

Uitdagingen in deze rol zijn: neerzetten van inkoopbeleid en inkoopstrategie teneinde met betrouwbare leveranciers duurzame relaties te bouwen die hoge kwaliteit leveren.

Belangrijkste taken en verantwoordelijkheden

  • Het ontwikkelen van een eenduidig inkoopbeleid en inkoopstrategie binnen de doelstellingen van de organisatie;
  • het fungeren als eerste aanspreekpunt voor leveranciers;
  • het maken van jaarplannen en stellen van prioriteiten;
  • budgetten vaststellen en beheersen;
  • opstellen van management rapportages over inkoopactiviteiten;
  • inventariseren en beheren van overeenkomsten voor inkoop van goederen en diensten;
  • organiseren van werkzaamheden;
  • afstemmen van het inkoopbeleid op de behoeftes van de organisatie;
  • onderhandelen met leveranciers over de prijs, kwaliteit en leveringsvoorwaarden;
  • vastleggen van de afspraken in inkoopcontracten;
  • het maken van risicoanalyses om de kwaliteit van de ingekochte goederen en diensten hoog te houden om continuïteit te waarborgen;
  • opvolgen kwaliteitsclaims die betrekking hebben op leveranciers;
  • bestaande leveranciers beoordelen op eigen KPI’s en kwaliteitscriteria;
  • inkoopactiviteiten laten aansluiten op planning en voorraadbeheer (S&OP-cyclus);
  • op de hoogte blijven van markt innovaties, zowel op vlak van product- als procesontwikkeling, en deze ondersteunen;
  • ongunstige algemene verkoopvoorwaarden bij leveranciers uitsluiten ten voordele van eigen of meer gunstige inkoopvoorwaarden.

Kandidaat

Heb jij ervaring in het werken bij een bouwonderneming waar je verantwoordelijk was/bent voor de project inkoop van goederen en diensten? Ben je in staat om zelfstandig te opereren?

Functie Eisen:

  • HBO/Academisch werk en denkniveau, in een economische en/of technische richting;
  • Nevi 1 of aantoonbare, relevante werkervaring;
  • circa 3-5 jaar ervaring met de inkoop van diensten en grondstoffen ten behoeve van bouwprojecten;
  • zelfstandig, overtuigend en pro-actief;
  • klantgerichte instelling en uitstekende contactuele en communicatieve vaardigheden;
  • in staat om op verschillende niveaus te communiceren;
  • analytisch en probleemoplossend denkvermogen, met een sterke Hands-on mentaliteit;
  • juridische kennis is een pre;
  • een goede beheersing van Nederlands en Engels in woord en geschrift.

Aanbod

De Project Inkoper staat midden in de groeiende Portula organisatie met verschillende mogelijkheden tot verdere persoonlijke ontwikkeling.  Portula biedt een zeer betrokken werkomgeving waar mensen een goede work-life balans ondersteunen. Ook zal je enkele malen per jaar naar Noorwegen afreizen om succesvolle relaties met leveranciers en andere marktpartijen op te bouwen en te onderhouden.

Contact

Matthijs Visser

matthijs@interimconnectors.nl

06-43973153

Laura Versteeg

laura@trustedconnectors.nl

06-23233600